Я у
світі
3
клас
Тема. Права і обов'язки громадян
України. Конституція - основний закон України.
Мета: ознайомити з декларацією прав дитини, з правами і обов`язками громадян
України, з найголовнішим законом України – Конституцією, розвивати мислення,
мовлення, увагу та пам`ять, виховувати повагу до законів ,бажання бути активним учасником сучасного
життя,патріотизм.
Тип: вивчення нового матеріалу
Зінтегровано зміст навчальних предметів: « Я у світі», трудове навчання.
Хід
уроку
І. Організаційна частина.
Продзвенів дзвінок,
Розпочався урок
Всі ми добре знаємо:
На знання ми право маємо
Будем гарно працювати,
Щоб міцні знання нам мати.
-
Ми починаємо вивчати нову туму.
-
Сьогодні на уроці
зустрінуться три предмети –
« Я і Україна», основи здоров’я,трудове навчання.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Тема. Права і обов’язки громадян України. Конституція-
основний закон України.
Очікувані результати:
1) ознайомити з Декларацією прав дитини;
2)
ознайомити з правами і обов’язками громадян;
3)
ознайомити
з Конституцією України;
4)
вчити
поважати закон;
Девіз:
Ми родились в Україні,
Ми українські діти,
Ми діти твої,
Земле,
І хоч усі ми різні,
Та маємо однакові права
Достойного життя.
-
Ми
будемо дослідниками.
-
У
кожної істоти на землі
Є обов`язки і
права свої
Обов’язок
:
Мій синонім
неодмінно,
А це значить , що
сумлінно,
А також обов’язково
Слухайся законів мови.
Права:
Щоб життя було
щасливе
Щоб прославили
свій край,
Ти працюй живи по
правді
І права свої вивчай.
-
Сьогодні
ми і вивчимо права і обов’язки громадян. Ось як раз зараз триває тиждень всеукраїнських прав.Ми будемо дослідниками.
Ми поділимо на 4 групи.
1
група – « Дослідники»
2
група – « Пошуковці»
3 група –« Юристи»
4
група – «
Літературознавці».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
-
Що
таке родина?
Родина – це ваші
батьки, брати, сестри, дідусі, бабусі.
Ви разом живете ,вирішуєте різні проблеми, спілкуєтесь
один з одним. Основною метою спілкування є турбота про дітей. У кожній
родині батьки повинні допомагати своїм
дітям вирости здоровими,чесними, добрими, відповідальними. Дітей вчити бути
доброзичливими, працьовитими, готувати до життя, піклуватися про старших. У
кожного члена родини є обов’язки.
-
Які
у вас обов’язки?
-
У
кожного громадянина України є свої права і обов’язки.
50 років тому Організація об’єднаних націй прийняла
Декларацію прав дитини.
Декларація – це документ в якому викладені важливі права і обов’язки дитини. Ще права записані в Конституції України.
Конституція – це Основний Закон нашої держави. У цьому
Законі записані права й обов’язки
громадян України. Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року. Тому
28 червня український народ святкує своє
державне свято- День Конституції
України.
-
Ось
зараз ми і дослідимо які ж права і обов’язки мають громадяни і більше звернимо
увагу на права дитини.
2. Робота
по групах.
1 група
Знайти у
словнику і довіднику тлумачення слів.
Закон – правило, що
встановлюється державною владою.
Обов’язок – те,що є
обов’язковим для виконання.
Право – це сукупність
правил поведінки, які містяться в законах.
2
група
Визначити, які
головні права має людина за
ілюстраціями.
Діти мають право:
-
На
життя;
-
На
любов і піклування;
-
На
повноцінне харчування;
-
На
освіту;
-
На
відпочинок;
-
На
медичну допомогу;
-
На
спілкування;
-
На
інформацію;
-
На
свою думку.
Ці права ми використовуємо в своєму житті.
-
Які
обов’язки має людина?
Обов’язки :
-
Додержуватись законів Конституції;
-
Не заподіювати шкоду іншим;
-
Поважати
і допомагати старшим;
-
Не
ображати менших;
-
Добре
навчатися;
-
Не
порушувати дисципліну.
3 група
Ознайомлення з Конституцією, зокрема, її правами
Визначити статті закону про права людини.
Статті : 27, 43, 45, 47, 49, 53,66, 68.
4 група
Читає оповідання в підручнику « Я у
світі»
-
Визначити,
яке право порушується?
3.
Робота з класом.
Огляд ілюстрацій до казок.
-
Яке
право порушується?
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1.
Узагальнююча бесіда.
-
Як називається
найголовніший закон кожної держави? ( Конституція)
-
Чому
кожна людина повинна її знати і
дотримуватися?
-
Які
права має людина?
-
Для
чого вони вам потрібні?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
2.
Робота в зошиті.
3.
Практична робота. Виготовлення емблеми « Права дитини».
1.
Показ і аналіз зразка.
2.
Повторення
правил техніки безпеки при роботі з ножицями і клеєм.
3.
Виготовлення
виробу.
4.
Виставка
і аналіз робіт
5.
Вербальне
оцінювання .
6.
Підсумок.
4.
Узагальнення і систематизація знань. Тести.
1.
Що
було прийнято ООН?
а)Конституція;
б)Декларація.
2. Основний закон України.
а) Конституція ;
б) Декларація.
3. Що святкує український
народ 28 червня?
а)День Незалежності;
б)День Конституції.
4) Назвати права.
а) на освіту;
б) на відпочинок;
в) на лінь;
г)на медичну
допомогу;
д) на
харчування;
е) на
хуліганство.
V. Підсумок уроку.
ЛІТЕРАТУРНА ХВИЛИНКА
1 учень
Всі діти мають право
На любов і лікування,
На повноцінне харчування,
На освіту,
На відпочинок і дозвілля,
На любов батьків.
2 учень
Та є у них і принципи моралі,
Обов’язками звуться в нас вони.
3 учень
Ми гідними звання «людини» мусим бути.
А значить мати в серці доброту.
Будь світлим душею,
Чесними, любить людей,
Свій рідний край,
Тоді й тебе любитимуть,
Ти вір у це і знай:
Як хочеш щастя сам-
Другим теж щастя дай .
4 учень
Старайтесь завжди прожить лиш так,
Щоб потім про вас пам’ятали ,
Про ваше прекрасне і
чесне життя
Народні пісні розказали.
5 учень
Для всіх людей чесних, привітних і
добрих
Співаю пісень я і граю,
Щоб більше людей цих було на землі,
Боротись усіх закликаю.
Будемо боротись за світлий той час,
Коли будуть чесні лиш люди,
А тих , хто чесно жити не хотять,
Нам жить щасливо заважають,
Хай вони зникнуть на землі,
Їх імена нехай не пам’ятають.
ПІДСУМОК
От і закінчився наш урок. Я думаю , у ваших
душах загорілась іскорка доброти.
Ми досягли очікуваних результатів.
Немає коментарів:
Дописати коментар